Jun 1, 2009

the nickname..

Sumaiyah - mayah
Fatimah Al-Zahra - zara
Zaid - Zaid
Muadz - Muaz
Syafiyyah - Piah
Saudah - Adah
Abdul Rahman - Aman
Sakinah - Inah
Aisyah - Ecah
Yasirah - Yan
Nadiyah - Diya

Kalau dalam keluarga, mesti nak panggil suku kata yang last sebagai nama manja kan?
Name aku yang paling panjang lam family, pakcik aku pernah cakap, kalau nama family aku fatimah/timah, then bile balik kampung kt kelantan nanti, orang akan panggil aku fatimoh/timoh. bughuk bebenor tu. fuhhh seb bek name family aku zara. paling2 busuk orang salah sebut jadi jagha. (selaluyer yg salah sebut tu budak2 kecik yg bru belajar bercakap)

3 comments:

Countess Miem said...

satu lagi tertinggal
syuhadatul syamim - mim

terima kasih :D

kaklong said...

cuteeeeeeeeeee!!! (miem pon cute jgk! hahaha)

Unknown said...

@miem - amboi2.. nak kawen ngn adik i ke, nak masuk lam list official? haha. yang f 1 tu je yg available.

@nisa - hahahaha. miem busuk, mane leh comel nisa. haha